Nautrēnu

vidusskola

Iespējas un izaicinājumi

Nautrēnu vidusskolas iespējas un izaicinājumi, piedaloties starptautiskajā Comenius skolu projektā


 

Projekta CV

Šajā mācību gadā Nautrēnu vidusskola ir ieguvusi Valsts Izglītības Attīstības Aģentūras atļauju un unikālu iespēju piedalīties plašā starptautiskā skolu sadarbības projektā. Projektam jārealizē daudzi izvirzītie uzdevumi, jo tā tēma ir plaši interpretējama. Projekta satura pamatā ir starpkultūru izglītība caur muzejiem. Ikviens muzejs ir vērtīgs kultūras nesējs, uzturētājs un saglabātājs. Tā vērtības ir iespējams plaši izmantot mācību procesā skolā, lai savienotu skolēnu izpratnes tiltu starp pagātni un tagadni. No šīm atziņām izriet projekta uzdevumi- attīstīt starptautisku muzeju sadarbības tīklu, veidot Eiropas skolu sistēmu atvērtāku, apzināties kultūru dažādību, utt. Kopā ar vēl 6 valstu- Beļģijas, Polijas, Bulgārijas, Itālijas, Grieķijas un Turcijas skolām mēs pētām tautu kultūru mijiedarbību, muzeju nozīmi katras tautas vēstures apzināšanā. Šis projekts ilgst 2 gadus un ir bagāts ar pasākumiem, pētījumiem, dažādām aktivitātēm skolās un, protams, ārzemju apmaiņas braucieniem.

Projektu sponsorē ES, dodot iespēju skolēniem un skolotājiem jaunai pieredzei un starptautiskai saskarsmei. Projekta darba valoda ir angļu valoda, un tā ir lieliska iespēja savstarpējai komunikācijai.

Kopīgais darbs

Projekts ir sācies sekmīgi un interesanti, kaut gan esam iesācēji šajā jomā, un katrs sākums ir grūts. Projektu atbalsta un līdzdarbojas viss skolas kolektīvs, bet, sekojot projekta noteikumiem, esam izveidojuši darba grupu ( 9 skolotāji un 22 skolēni), kas aktīvi strādā pie projekta uzdevumu realizēšanas. Notiek informācijas apmaiņa caur e- pastu, projekta doto uzdevumu plānošana, sanāksmju organizēšana, darbu saskaņošana ar koordinētājvalsti Turciju, tiek veidoti personīgi kontakti, vērtētas jaunas idejas, notiek diskusijas par novitātēm darba gaitā, utt. Paldies skolotājiem un skolēniem par ieinteresētību, iniciatīvu un uzņēmību! Esam izstrādājuši projekta logo, piedalījušies partneru logo vērtēšanā, esam izveidojuši latviešu- angļu vārdnīcu par muzeju tēmu un pievienojuši kopīgajam vārdnīcas materiālam. Pašlaik izstrādājam muzeju novada karti un ceļvedi. Bet darbu vēl daudz...

Projekta pamatkompetences un ieguvumi

Projekta darba gaita pierāda, ka mēs spējam būt līdzvērtīgi sadarbības partneri, ka esam gatavi uzņemties atbildību un iniciatīvu, ka protam novērtēt citu tautu kultūras bagātības, ka mums nesagādā grūtības saprasties angļu valodā. Pagājušā gada decembrī projekta vadītāji apmeklēja Turciju, bet nupat aprīļa beigās gan skolotāji, gan skolēni ciemojās Itālijā Kompobasso pilsētā un satikās ar visu projektā iesaistīto valstu skolotājiem un skolēniem. Tās bija patiešām neaizmirstamas dienas Itālijas galvaspilsētā Romā, kur apmeklējām pasaules civilizācijas unikālākās vietas, piemēram, Kolizeju, kā arī ciemojāmies valsts dienvidu daļā, apbrīnojot kalnus, skaistās ielejas un pilsētiņas to pakājēs. Vēl arvien atmiņā ir neaizmirstama diena Neapolē, Vezuva pakājē.

Kopā ar citu valstu projekta partneriem izzinājām valsts muzejus, iepazināmies ar skolu sistēmu, bet skolēnu un skolotāju starpā radās tik daudz personīgu kontaktu! Projekta dienas bija piesātinātas ar dažādām aktivitātēm, piemēram, kalnu izpēti, muzeju apskati, pārgājieniem, un, protams, starptautiskiem muzikāliem vakariem, kad mūsu delegācijas meitenes Aija, Madara un Vizma visus pārsteidza ar skanīgām dziesmām.

Liels ieguvums mums visiem projekta dalībniekiem ir angļu valodas prakse un savu spēju pārbaude.

Organizatori bija veidojuši tikšanās programmas tā, lai visi partneri justos ērti, lai būti iespēja savstarpējai saskarsmei, personiskiem dialogiem, lai ikviens varētu izbaudīt tautas vēsturi un mūsdienu dzīves daudzveidību. Kopīgos darba un atpūtas brīžos atmosfēra bija brīva, radoša, personīgas ieinteresētības un cieņas pilna.

Ar nepacietību gatavojamies nākošajai projekta sesijai Polijā septembrī!

Projekta satura koordinatore, angļu valodas skolotāja Nellija Žogota.

Template Design Joomla