Nautrēnu

vidusskola

Bērzgales pamatskola

Miķeļdiena

Septembra izskaņā mūsu skolā rudenīgās noskaņās tika gaidīta Miķeļdiena.

Skolas gaitenī ikviens varēja apskatīt burvīgu skolēnu veidoto  rudens ražas izstādi. Pārliecinājāmies par bērnu ieinteresētību un izdomu.

Katrs darbiņš bija unikāls un ievērības cienīgs.

29. septembrī notika gadskārtējais Miķeļdienas tirdziņš. 

Pārsvarā jaunāko klašu skolēni atkal iejutās pārdevēju lomā. Par tirgus preci pārvērtās pašcepti un pašgatavoti konditorejas kārumi. 

Priecīgi bija visi, gan pārdevēji par nopelnīto naudiņu, gan pircēji par gardumu baudīšanu. 

Gribas pateikt paldies arī bērnu vecākiem par līdzdalību un atbalstu!

Skolotāju diena

Bērzgales pamatskolā šo dienu svinēja 4.oktobrī. Arī tradicionāli, šī diena pārtapa par svētku dienu ne tikai skolotājiem, bet arī skolēniem, jo mācību stundas bija saīsinātas un tās vadīja 9.kl.skolēni.Tā kā gandrīz puse devītklasnieku uz to brīdi bija slimi, 1.un 2.kl.skolotāju lomā iejutās arī 8.kl. meitenes. Paldies Kristiānai un Ludmilai par to! Arī skolotāji pa to laiku netika atstāti “pašplūsmā”, bet tika gan lutināti ar ‘enerģijas lādiņiem’, gan lustināti ar dažādiem atjautības un veiklības uzdevumiem.

Pēc stundām visi pulcējās skaisti izrotātā aktu zālē, kur katra klase ar ziediem un apsveikuma priekšnesumu sveica skolotājus. Arī devītie īpaši pateicās katram skolotājam, sniedzot ziedus un visam kolektīvam dāvājot greznu torti.

Dienas noslēgumā, aptaujājot skolēnus, vai patika “jaunie skolotāji”, visi teica – jā!

Aptaujājot 9.kl.skolēnus, vai viņiem patika skolotāja darbs, visi teica, fū – kā Jūs to varat izturēt! Tagad mēs Jūs saprotam!

Tātad, tāda pieredze ir ļoti svarīga un novērtējama.

Paldies 9.klasei par skolotāju dienas organizāciju, īpašs Paldies Jānim-Andrim Kačkānam, kurš uzņēmās gan direktora, gan skolotāja, gan organizatora lomu.

Pārgājiens “Pretī rudenim”

22.09.2022. Bērzgales skolēni devās tradicionālajā rudens pārgājienā. Lai arī apmācies un brīžiem smidzināja lietus, laiks bija pietiekoši patīkams rudens vērošanai. Maršrutā pavērās skaisti skati ar Meirānu jeb Bērzgales ezeru. Ezera krastā tika spēlētas aktīvas rotaļas. Ejot bija uzdevums atrast , izveidot fotogleznas ar noteiktiem nosaukumiem, piemēram ,,Rudens paklājs”, ,,Trīs meitenes dejo”, ,,Meža pils”, ,,Lietus”… Pārgājiena diena pagāja jaukā noskaņā.

Dzejas dienas

Šogad dzejas dienu sauklis skolā bija „Dzeja uz trotuāra ”, tāpēc literatūras stundās 5.-9.klašu skolēni ar krāsainiem krītiņiem rokās devās ārā un rakstīja iepriekš izvēlētas mīļākās dzejas rindas vai pantus uz trotuāra skolas apkārtnē. Bija lasāmi gan klasiķu darbu fragmenti, gan mūsdienu autoru dzeja.

Tā kā septembris ir arī mūsu novadnieka, rakstnieka A. Rupaiņa dzimšanas dienas mēnesis , tad apmeklējām arī pagasta Dzejas dienu rīkoto pasākumu , kur skolēni piedalījās glītrakstīšanas darbnīcā, izmēģinot roku rakstīt ar spalvaskātu un tušu rindas no A. Rupaiņa dzejoļa, puzļu likšanā no sērijas „Antona Rupaiņa zeme”, izbaudīja iespēju skatīties demonstrēto videofilmu „Laiks i myužaroksti”, kas vēsta par A. Rupaiņa dzīvi un daiļradi.

Neviens nepalika vienaldzīgs un jutās kā aktīvs līdzdalībnieks gan skolas, gan pagasta pasākumā.

Latvijas Finiera “Zaļā klase” - no sēklas līdz tankkuģim

8. septembrī Rēzeknes novada Verēmu pagasta “Sarkaņkalnā” pulcēja vairāk nekā 1200 pamatskolas vecuma bērnu no 35 skolām, tajā skaitā arī Bērzgales pamatskolas 6. - 9. klašu skolēni. Pasākumu organizēja “Latvijas Finieris” sadarbībā ar AS “Latvijas valsts meži”, izglītojošajās aktivitātēs piedaloties vairāk nekā 20 uzņēmumiem, organizācijām, zinātnes un izglītības iestādēm.

Visas dienas garumā pasākuma organizatoru un sadarbības partneru sagatavotajās informatīvajās pieturās skolēnus uzņēma meža nozares profesionāļi. Klasēm bija iespēja piedalīties izglītojošās aktivitātēs un uzzināt par mežu, tajā sastopamajiem kokiem un dzīvniekiem, kā arī šo dabas vērtību ilgtspējīgu apsaimniekošanu. Tika demonstrēta meža uguns apsardzības un meža apsaimniekošanas tehnika, kā arī Latvijā ražoti koksnes produkti. Skolēni varēja uzzināt par iespējām apgūt ar meža nozari saistītas specialitātes, kā arī spert pirmos soļus valsts aizsardzības procesu apgūšanā.